20 Mei – Actiebijeenkomst – STOP DE AFBRAAK

STOP DE AFBRAAK!

Terwijl de kosten stijgen en publieke voorzieningen worden afgebroken, groeit de druk op iedereen die werkt of afhankelijk is van sociale zekerheid.
Het Kabinet Jetten wil miljarden bezuinigen op de zorg, de AOW-leeftijd verhogen, de verzekering voor mensen die werkloos of arbeidsongeschikt raken uitkleden én miljarden extra uitgeven aan defensie. Dit raakt ons allemaal.
Wat er vandaag wordt afgebroken, is ooit samen opgebouwd. Door mensen die zich organiseerden, en in actie kwamen.
Kom daarom naar onze actiebijeenkomst! We spreken tijdens deze avond over de gevolgen van de bezuinigingen en wat we in onze buurt kunnen doen om deze tegen te houden.
Na een kort inhoudelijk gesprek gaan we samen plannen maken op de volgende thema’s: openbaar vervoer, wonen, sociale zekerheid & militarisering.
Vanaf 18:00 welkom met gratis kommetje soep met brood (op=op!). Programma start om 19:00 tot 21:00.
Met als sprekers oa. Déjo Overdijk (Bijstandsbond), Sara Galli (Zorgwerker voor Palestina), Sadet Karabulut (oud-Tweede Kamerlid), Khadija Tahiri Hyati (FNV Schoonmaak).
Kom langs, denk mee, maak mee en laat je stem horen!